آموزش سیم کشی نصب دزدگير ماشین
از مطلب سایت خوشم آمد :
 

 

>

 

*****به انجمن تخصصی تعمیرکاران گروه فنی مهندسی ماهان خوش آمدید*********************جهت ثبت نام در بخش های مختلف انجمن تعرفه های انجمن را مطالعه و سپس با ما تماس حاصل فرمایید************ 88804190-----09356607162-----88937031-021 ******کاربران توجه داشته باشند که برای عضویت داخل سایت باید حتما ثبت نام به صورت کامل وحق عضویت پرداخت شده باشد.**** توجه توجه ضمن تبریک به مناسب عید سعید فطر خدمت دوستان و کاربران عزیز به مدت محدود تمامی انجمن های سایت ماهان با نام کاربران ویژه(VIP) ( اشتراک 1 ساله 40.000 تومان) می باشد.

 

 

 

 

+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 15
  1. #1
    Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    محل سکونت
    تهران
    ماشین شما
    MAZDA
    نوشته ها
    281
    سپاس ها
    195
    سپاس شده 436 در 248 پست

    آموزش سیم کشی نصب دزدگير ماشین

    آموزش سیم کشی نصب دزدگير ماشین
    دوستان در ابتدا اصطلاحاتي كه در نقشه هاي مختلف بكار مي رود گفته مي شود بعد در مورد پيدا كردن جاي سيم ها بروي اتومبيل و بعد در مورد تيپ هاي قفل مركزي انواع ماشین
    اصطلاحات:
    منبع تغذيه (باطري): bttery , batt=source=power
    سرباطري مثبت(+): +12v=positive=gostant
    سرباطري منفي(-): GND=negative =chassis
    كاپوت = hood
    صندوق عقب= trunk
    صندوق بازكن يا صندوق پران= trunk opener , release
    شاسي فشاري = pin switech
    شاسي فشاري در (-) = كليد لادري منفي (-) = (-) door pin switch
    شاسي فشاري در (+) = كليد لادري مثبت (+)= (+) door pin switch
    بعدا در مورد تفاوت اين دو توضيح ميدم.
    فلاشر =علامت دادن: (+)
    parking light= hazard=light= signl
    سيم = wire
    برق پله اول سوييچ = ACC
    آژير= siren
    قطع كردن ، غير فعال كردن= cut = interrupt= kill= dusable (بعدا در باره ان صحبت مي كنم)
    بوق= بلندگو :
    horn
    شاسي ريست = over-ride , reset
    سنسور ضربه : shock sensor
    قفل مركزي: centeral lock
    آنتن= گيرنده يا فرستنده: Antenna , ANT
    تحريك( عاملي كه باعث زدن دزدگير مي شود)= Trigger
    ترمز= Brake
    ترمز دستي = hand Brake
    پيجر= pager , beepe


    خوب دوستان اين اصلاحاتي كه گفته شد در تمامي نقشه هاي فني نصب دزدگير بكار مي رود كه هر

    شركتي در بين اصطلاحاتي (كه چندتايي مي باشد) يكي از انها استفاده مي كند





    خوب دوستان امروز مي خواهم مبحث ديگري شروع كنم (ورودي و خروجي هاي دزدگير):

    الف- كل تريگرهايي كه در دزدگير باعث فعال شدن مي باشد:
    1- ضربه = شوك سنسور
    2- باز شدن درب = سيم لادري
    3- باز شدن كاپوت يا صندوق = سيم لادري صندوق يا كاپوت
    4-
    ON شدن سوئيچ = سيم (ON) دزدگير
    5- در صورت وجود چشم التراسونيك
    ب- ورودي هاي مهم (حتما بايد سيمهايشان وصل شوند):
    1- برق مثبت +12
    v
    2- برق منفي GND (اتصال بدنه)
    3- سيم لادري مثبت (+) يا منفي (-)
    4- سيم شاسي كاپوت و صندوق ، منفي (-)
    5- سوئيچ (سيم
    ON)
    ج- خروجي هاي مهم ( حتما بايد سيمهايشان وصل شود):
    1- آژير (+)
    2- فلاشرها (+)* كه بيشر اوقات دو سيم دارند.
    3
    - قفل مركزي كه بعدا بطور مفصل در مورد تيپهاي ان بحث مي شود.
    بنابراين دوستان كلا 10 سيم وصل كردني مهم داريم.

    البته در اينجا تا يادم نرفته اين نكته را ذكر كنم كه، در وصل كردن سيم هاي برق و اتصال منفي نهايت

    دقت را بكنيد چونكه در صورت شل بودن و يا در جاي نامناسب وصل كردن خطراتي براي راننده و يا ماشين و
    يا براي برد اصلي پيش مي اورد كه بايد نهايت دقت كرد و دليلش را وجود قطعي بنام استارت كيلر يا

    ماشين خاموش كن مي باشد (در صورتي كه نصب بكنيد)كه اگر ماشين در حين حركت باشد فقط يك
    لحظه كافي اين دو سيم (مثبت يا منفي برق) قطع و وصل بشود كه در ان صورت ماشين در هر سرعتي

    كه باشد در جاي خود مي ايستد و باعت بروز تصادف مي شود. پس توصيه مي شود تا جايي كه مي شود
    اين قطعه را بروي ماشين نصب نكنيد.


    لطفا قبل از نصب به منظور اشنا شدن با دستگاهای مختلف ابتدا کا تا لوگ دستگاه مربوطه را به منظور اشنای بیشتر با نحوه کار

    وعملکرد دستگاه و در نتیجه باعث بالا رفتن سرعت کاروافزایش
    اعتماد مصرف کننده میشود را مطالعه فرمایید

    سعی کنید برای تست و ولتاژ گیری از ولتمتر بجای لامپ استفاده کنید
    بر روی نصب اتصال زمین دقت بیشتری کنید تا بعدها دچار مشکل نشوید
    به مشتری توصیه کنید که سویچ اتو مبیل را از ریموت جدا کند
    سعی کنید در موقع نصب سیما براي نصب دزدگير يكسري ابزار و دستگاه لازم داريم:
    1- اولين چيزي كه يك نصاب بايد بداند اطلاعاتي در مورد ماشين است كه بعدا در مورد ان صحبت مي كنم مثل لادري ها، لامپ سقف،قفل مركزي، وضعيت ريموت كنترل ها
    2- لامپ تست ( دوستان براي استفاده از اين ابزار بسيار دقت بكنيد مخصوصا درماشينهاي كامپيوتري مثل 206 و زانتيا كه بعدا نحوه استفاده از ان را ذكر مي كنم)
    3- سيم چين كوچك و سيم لخت كن و چسب واير
    4- نقشه فني دستگاه م کشی منظم وبا سلیقه انجام شود تا اعتماد مشتری جلب شود

    اولين سيم فلاشر ها (parking light)مي باشد (همان كه چراغ خطر ها وقتي در باز مي شود و يا آژير
    بصدا در مياد شروع بكار كردن مي كنند)

    اين سيم بروي كيت اصلي دو تا است كه رنگ انها در اكثر دزدگير ها قهوه اي مي باشد كه در بعضي
    مدلها يك سيم مي باشد كه از سر ان، دو تا ديود گرفته و تبديل به دو تا سيم مي كنند (دوستان توجه

    داشته باشيد حتما اين ديود بر سر راه اين سيم باشد كه بعدا از لحاظ امنيتي اگر مديران اجازه بدهند دليل
    ان را ذكر مي كنم ) كه اكثر دزدگيرهاي چيني از اين مدل مي باشند.
    اگر در قسمت دوم آموزش دقت كرده باشيد جلو گزينه فلاشر يك علامت مثبت گذاشتم كه اين به معناي

    ان است كه خروجي سيم فوق مثبت مي باشد . حالا ما براي نصب اين سيم بروي ماشين بايد سيم چراغ ر

    اهنماها( چپ و راست) را پيدا كرده و اين دوسيم را يكي براي راهنماي چپ و ديگري براي راهنماي
    راست وصل بكنيم.

    در اينجا اين سوال پيش مي ايد كه ماشيني مثلا 405 كه مي خواهيم دزدگير بروي ان نصب بكنيم چطور



    سيم هاي چراغ راهنما را پيدا بكنيم

    براي اينكار از لامپ تست استفاده مي كنيم به اين صورت كه ابتدا يكي از راهنماها (چپ يا راست) ميزاريم ت


    ا كار كند و يكسر لامپ تست را به بدنه و سر ديگر در سوكتي كه حدس مي زنيم سيم راهنما در ان هست
    وصل مي كنيم كه با راهنما زدن لامپ تست ما هم خاموش و روشن مي شود و همين كار را براي

    سمت ديگر انجام مي دهيم كه بعدا از پيدا كردن سيم هاي مذكور، سيم هاي فلاشر را به اين دو سيم
    وصل مي كنيم.
    دوستان اگر نكته ابهامي در مورد وصل كردن اين سيم برايتان پيش اومده ذكر بكنيد.

    در این مرحله لازم است قبل از نصب دزدگیر به چگونگی کد دهی وشناخت ریموت ودستگاه اصلی اشنایی پیدا کنید تا در صورت نصب اگر دستگاه کد خواست ان را براحتی انجام دهید
    كددهي به دزدگير ماجيكارتصويري (مدل هاي:332-932-702-802-902)

    پس از وصل نمودن مثبت ومنقي اصلي دستگاه واطمينان از وصل بودن آنتن ، سه بار سوئيچ(
    a.c.c) را باز

    وبسته نموده ودر نوبت سوم سوئيچ را به حالت باز قراردهيد . در اين هنگام فلاشر هاي اتومبيل يك
    بارفلاش ميزند.(اگر دستگاه را روي ميز كار خود ميخواهيد كددهيد، در نوبت سوم باز وبست سوئيچ ويا
    همان
    a.c.c با صداي به هم چسبيدن كنتاك هاي رله دستگاه متوجه حاضر شدن دستگاه روي برنامه

    پذيرش كد خواهيد شد). اينك پس از شنيدن صداي كنتاك رله فلاشر دستگاه، بلافاصله دكمه 1ريموت

    تصويري را يكبار فشار داده تا دستگاه يك فلاش بزند(از صداي كنتاك كردن رله نيز ميشود اين را
    فهميد).سپس دكمه ريموت دوم را نيز فشار دهيد تا همانند نوبت اول دستگاه با فلاش زدن اعلام پذيرش كد

    كند.اينك سوئيچ را بسته وريموت ها را آزمايش كنيد.توجه كنيد كه تمام مراحل از ابتدا تا انتها بايد در كمتر
    از10 ثانيه انجام شود.
    پدر مورد جدول برنامه هاي دزدگير ماجيكار بعدا به طور كامل توضيح خواهيم داد..زيرا اين دستگاه داراي
    قابليت نرم افزاري زيادي بوده وميتوان برنامه هاي متعددي را به ان اضافه ويا حذف نمود.






    كددهي به دزدگيرهاي خانواده پي ال سي(
    plc)

    ترمزاتومبيل را فشاردهيد ودر صورتيكه سيم ترمز اتومبيل را وصل نكرده ايد سيم نارنجي(سيم قفل كودك
    دستگاه) را به مثبت مستقيم وصل كنيد. يكي از دربها را باز كنيد.فلاشرهاي اتومبيل(راهنماها)شروع به
    فلاش زدن ميكنند.سپس سه بارسوئيچ(
    a.c.c)را بازو بسته نموده ودر بار سوم سوئيچ را به حالت باز قرار

    دهيد.اينك يكي از دكمه هاي ريموت را به مدت سه ثانيه فشار داده تا صداي چند چريپ به نشانه انجام كد
    دهي شنيده شود.سوئيچ را بسته وريموت را آزمايش كنيد.براي ريموتهاي بعدي نيز همين مراحل گفته

    شده را مجددا تكرار كنيد.به دستگاههاي خانواده پي ال سي تا چهار ريموت را ميشود كدداد.ضمنا كددادن
    به ريموت جديد باعث پاك شدن كد ريموت هاي قبلي نشده وكنسل نمودن كد ريموت هاي قبلي مستلزم

    مراحل ديگري است كه بعدا به آن اشاره ميكنيم.در ضمن اينكه تمام مراحل از ابتدا تا انتها بايد در كمتر از
    ده ثانيه انجام شود.

    كددهي به دزدگير استيل ميت
    براي كددهي به ريموت هاي دزدگير استيل ميت ،اعم از تصويري ومعمولي اين مراحل را انجام
    دهيد.
    در قسمت بالاي قاب كيت اصلي دستگاه استيل ميت يك سورخ وجود دارد كه اگر داخل سوراخ را مشاهده نمائيد يك ميكروسوئيچ را خواهيد ديد.(منظور از ميكروسوئيچ يك دكمه كوچك فشاري ميباشد كه در دكمه هاي همه ريموت ها هم موجود است).مثبت ومنفي دستگاه را وصل نموده وسپس ميكروسوئيچ گفته شده را يك ثانيه فشار داده ورها كنيد وبلافاصله يكي از دكمه هاي ريموت را فشار دهيد واگر دستگاه دوريموت داشت پس از فشاردادن دكمه ريموت اول پس از سه ثانيه دكمه ريموت دوم را يكبار فشار دهيد وسپس ده ثانيه صبر كنيد تا دستگاه از برنامه كددهي خارج شده وآنگاه ريموت ها را آزمايش كنيد.(توضيح اينكه حتما پس از فشار دكمه ميروسوئچ دستگاه،سريعا يكي از دكمه هاي ريموت اول وپس از سه ثانيه ريموت دوم را فشار دهيد ).عدم دقت درمدت زمان هاي گفته شده در هر مرحله ممكن است باعث خارج شدن زمان كددهي ويا كد نگرفتن يكي از ريموت ها شود.اگر تمام مراحل بالا را كه بسيار ساده نيز مي باشد راصحيح انجام داده باشيد خواهيد ديد كه هر دو ريموت دستگاه كد گرفته است.ضمنا عمل كددهي به ريموت را سعي كنيد كه در داخل اتومبيل انجام ندهيد زيرا باطري اتومبيل داراي آمپر بسيار بالا است ودر صورت اتصالي هنگام فشردن ميكروسوئيچ،دستگاه معيوب ميشود وبهتر اين است كه دستگاه را جدا كرده ودر روي ميز كار خود وبا منبع تغذيه آمپر پائين آن را انجام دهيد.در ضمن كددهي به ريموت كنترل دزدگير استيل ميت سبب پاك شدن كدهاي قبلي ريموت كنترل ها ميشود.به دستگاه استيل ميت فقط دو ريموت كنترل را ميشود كد داد.

    نقشه دزدگیر giordon

    ویرایش توسط محمود موسوی : 05-01-2012 در ساعت 15:52
    مدیر امور مالی و سرپرست سایت

  2. 7 کاربر از پست مفید محمود موسوی سپاس کرده اند .

    B.karimi (03-09-2014),m.kamkar (09-12-2013),mehdizadeh (07-25-2013),rashid.albo (01-01-2013)

  3. #2
    pesarak

    Exclamation DmvSCQXBFEFEMnSIieo

    NFdr2J , [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید], [link=http://brjmvccsssdg.com/]brjmvccsssdg[/link], [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    ویرایش توسط ثبت نام نشده : 03-31-2013 در ساعت 02:50 دلیل: gyewAcpDMGAbRzH

  4. #3
    pesarak
    سوزوكي ويتارا :
    درون سوكت عمودي بزرگ سيم هاي صورتي lock و صورتي خط سبز un lock با تستر تست شودو در زمان تست حتما سوئچ بسته باشد. و در
    درون دسته سيم ركاب راننده : سبز خط زرد و،سبز خط قرمز سيم هاي راهنما مي با شند .
    مشكي خط نارنجي لادري منفي درب جلو راننده
    و در درون دسته سيم ركاب شاگرد :مشكي خط قرمز لادري منفي 4 درب ديگر بجز راننده
    که با دیود به هم ارتباط داده وبه لای دری دزدگیر نصب شود .سيم دينام : بغل چراغ جلو سمت شاگرد .جعبه هوا كش وجود دارد كه بايد باز شود و زير آن دينام نمايان مي شود كه به پشت دينام يك سوكت متصل است كه از آن 4 سيم خارج شده و سيم سفيد خط قرمز سيم دينام مي باشد .
    سفيد خط قرمز 12+ اصلي قرمز استارتر و 87آفتامات كمكي
    سفيد خط سبز 12+ كاري نداريم
    آبي Acc سفيد دستگاه
    مشكي خط زرد قطور IGN رله و سيم سبز و 86آفتامات كمكي
    زرد پله دوم بخاري و كولر 30 آفتامات
    مشكي خط زرد استارت زرد دستگاه
    بنفش دستگاه 85.. آقتامات كمكي
    تراشه از داخل سوئيچ در مي آيد و دور آنتن شيار هايي دارد كه تراشه درداخل آن باچسب آكواريوم چسپانده میشود موفق باشید.

  5. #4
    pesarak

    kMuRXUmL

    sh4PWM , [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید], [link=http://lchdkooujonv.com/]lchdkooujonv[/link], [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    ویرایش توسط ثبت نام نشده : 04-01-2013 در ساعت 06:53 دلیل: LRfrASynNjQjcEcfAs

  6. #5
    Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    محل سکونت
    تهران
    ماشین شما
    MAZDA
    نوشته ها
    547
    سپاس ها
    28
    سپاس شده 1,369 در 535 پست
    با تشکر از شما دوست عزیز . ممنون از اطلاعات مفیدتون .مدیر عامل شرکت فنی مهندسی ماهان (صفاریان)
    مدیر عامل مرکز فنی مهندسی ماهان

  7. 2 کاربر از پست مفید علیرضا صفاریان سپاس کرده اند .


  8. #6
    Array
    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    ماشین شما
    Ford
    نوشته ها
    2
    سپاس ها
    1
    سپاس شده 0 در 0 پست

    تنظیمات دزد گیر

    سلام خدمت اساتید
    من یه دزدگیر steel mate ساده بر روی تندر نصب کردم و وقتی درب ماشین را با قفل مرکزی قفل میکنم موقفل کردن دزدگیر 3 تا بوق میزنه که توی ارکینگ این مساله ناجوره .میخواستم بدونم آیا این دزدگیر تنظیماتی داره که بشه موقع قفل و باز کردن با قفل مرکزی ( منظور دکمه های روی سوئیچ ماشین ) صدائی نکنه ؟
    فکر کنم مدل دزدگیر 838 باشه
    با تشکر

  9. #7
    Array
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    کردستان
    ماشین شما
    PRIDE
    سن
    32
    نوشته ها
    139
    سپاس ها
    50
    سپاس شده 300 در 121 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط pedram55 نمایش پست ها
    سلام خدمت اساتید
    من یه دزدگیر steel mate ساده بر روی تندر نصب کردم و وقتی درب ماشین را با قفل مرکزی قفل میکنم موقفل کردن دزدگیر 3 تا بوق میزنه که توی ارکینگ این مساله ناجوره .میخواستم بدونم آیا این دزدگیر تنظیماتی داره که بشه موقع قفل و باز کردن با قفل مرکزی ( منظور دکمه های روی سوئیچ ماشین ) صدائی نکنه ؟
    فکر کنم مدل دزدگیر 838 باشه
    با تشکر
    سلام
    مگه دزدگیرتون مجهز به قفل درب از راه دور نیست؟
    اگه دزدگیر مجهز به کنترل از راه دور باشه شما باید با کنترل دزدگیر درها رو قفل کنین.
    امیدوارم مشکلتون حل بشه
    با تشکر

  10. #8
    Array
    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    ماشین شما
    Ford
    نوشته ها
    2
    سپاس ها
    1
    سپاس شده 0 در 0 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط mee2008 نمایش پست ها
    سلام
    مگه دزدگیرتون مجهز به قفل درب از راه دور نیست؟
    اگه دزدگیر مجهز به کنترل از راه دور باشه شما باید با کنترل دزدگیر درها رو قفل کنین.
    امیدوارم مشکلتون حل بشه
    با تشکر
    با تشکر از پاسخ شما
    این دزد گیر ساده هست و این قفل درب ا دور همون قفل هستیا گزینه دیگه ای ؟
    من میخواستم وقتی ماشین در پارکینگ هست بی صدا قفل بشه و حتی دزد گیر فعال نباشه که اگر ضربه به ماشین خورد سرو صدا کنه .
    سوالم اینه که چرا قفل مرکزی را که میزنم دزدگیر هم بوق میزنه من از ریموت دزدگیر استفاده نکردم . فقط از دکمه های روی کلید ماشین استفاده میکنم .
    با تشکر

  11. #9
    Array
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    کردستان
    ماشین شما
    PRIDE
    سن
    32
    نوشته ها
    139
    سپاس ها
    50
    سپاس شده 300 در 121 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط pedram55 نمایش پست ها
    با تشکر از پاسخ شما
    این دزد گیر ساده هست و این قفل درب ا دور همون قفل هستیا گزینه دیگه ای ؟
    من میخواستم وقتی ماشین در پارکینگ هست بی صدا قفل بشه و حتی دزد گیر فعال نباشه که اگر ضربه به ماشین خورد سرو صدا کنه .
    سوالم اینه که چرا قفل مرکزی را که میزنم دزدگیر هم بوق میزنه من از ریموت دزدگیر استفاده نکردم . فقط از دکمه های روی کلید ماشین استفاده میکنم .
    با تشکر
    با سلام
    واسه اینه که دزدگیر و قفل مرکزی هردو به همدیگه وصل هستن و زمانی که شما ریموتهارو میزنین چه به وسیله ی دزدگیر چه به وسیله قفل مرکزی یک سیگنال وارد سیم کشی پمپهای قفل مرکزی میشه که همین سیگنال وارد دزدگیر هم میشه و باعث فعال شدن اون میشه....
    موفق باشین

  12. 2 کاربر از پست مفید mee2008 سپاس کرده اند .

    pedram55 (12-31-2012),rasty (12-30-2012)

  13. #10
    Array
    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    ماشین شما
    PEUJEOT
    نوشته ها
    114
    سپاس ها
    20
    سپاس شده 164 در 89 پست
    سلام دوستان عزیز
    در مورد نصب دزدگیر 902 ماجیکار روی 206 قفل مرکزی چه جوری نصب می شه و سیم شاسی لادری انی چهار درب کجاست


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
Powered by vBulletin® Version 4.1.9
Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
طراحی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
اکنون ساعت 03:54 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.