بررسی کوئل سر شمع ،معایب و مزایا
از مطلب سایت خوشم آمد :
 

 

>

 

*****به انجمن تخصصی تعمیرکاران گروه فنی مهندسی ماهان خوش آمدید*********************جهت ثبت نام در بخش های مختلف انجمن تعرفه های انجمن را مطالعه و سپس با ما تماس حاصل فرمایید************ 88804190-----09356607162-----88937031-021 ******کاربران توجه داشته باشند که برای عضویت داخل سایت باید حتما ثبت نام به صورت کامل وحق عضویت پرداخت شده باشد.**** توجه توجه ضمن تبریک به مناسب عید سعید فطر خدمت دوستان و کاربران عزیز به مدت محدود تمامی انجمن های سایت ماهان با نام کاربران ویژه(VIP) ( اشتراک 1 ساله 40.000 تومان) می باشد.

 

 

 

 

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2
  1. #1
    Array
    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    محل سکونت
    تهران
    ماشین شما
    HYUNDAI
    نوشته ها
    21
    سپاس ها
    3
    سپاس شده 54 در 20 پست

    Post بررسی کوئل سر شمع ،معایب و مزایا

    به نام خداوند بخشنده مهربان
    تا کنون بسیاری از دوستان در کلاسها ودر جاهای دیگر این سوال را دارند که کوئل سر شمع ها بهترند یا نه ؟ پاسخ اینجانب ،این است مزایا ومعایبی دارد ولی کلا می توان گفت بهتر است .حال به توضیح این مورد می پردازیم : ابتدا بایست دید کوئل چیست ؟ کوئل در معنی به سیم پیچی با هسته القائی گفته میشود ،ولی در مورد خودرو انحصارا منظور نوعی از سیم پیچ افزاینده است که ولتاژ استاندارد خودرو را به ولتاژبسیار بالا البته از نوع DC یا مستقیم تبدیل می کند . ولتاژذکرشده در موتورها وخودرو های مختلف وبسته به نیازخودرو وهمچنین اهماژ (wires) وایر ها و اهماژ Spark plugin (شمع ها) می تواند از 3.000 تا 25.000 ولت دی - سی باشد . درخودرو های جدید،با توجه به حذف دلکو ،کوئل ها به صورت مستقیم وظیفه انتقال برق به شمع ها را به عهده دارند .این مورد باعث می شود، دسته سیمی که برای مدیریت احتراق به موتور کشیده میشود بسیار کم حجم باشد . حال انکه در کوئل دوبل ، همزمان دو سیلندر جرقه دارند که یکی مفید و یکی غیر مفید می باشد ،از این توضیح بر می آید که می توان در وایر چینی تغییراتی ایجاد کرد ودو سیلندری که همزمان جرقه دارند را با هم جابه جا کرد . اما در مورد کوئل سر شمع مسائل متفاوت است ،بدین صورت که هر سیلندر برای خود دارای که نیروگاه الکتریکی می باشد ،وچنان چه یکی از کوئل ها دچار آسیب شود ،باز هم پیشرانه قادر به ادامه کار در شرایط اضطراری می باشد،این در حالی است در کوئل دوبل خرابی در کل مجموعه اتفاق می افتد . مورد دیگر،در مورد کوئل سر شمع ها این است ،که چون مستقیم به شمع متصل می شود،پس عملا به اتاق احتراق ودر نتیجه حرارت بالا بسیار نزدیک اند که باعث دفورم شدن و کاهش عمر مفید آنها می شود . اطلاعات کامل در مورد سیستم ،سوخت پاش ،انواع ،نوع عملکرد ، مزایا و معایب و انواع سنسور ،گراف گرفتن روی دستگاه و . . . . جزئیات بسیاری دیگر را می توانید در دوره های انژکتور ومدیریت پیشرانه (EMS) را فرا بگیرید .


    کلاس های جدید مهندس صفاریان
    مدرس : مهندس کمانی
    ویرایش توسط محمد کمانی : 02-17-2013 در ساعت 16:46
    مدیر انجمن مکانیک و تیونینگ

  2. 5 کاربر از پست مفید محمد کمانی سپاس کرده اند .

    ghalami.fard (12-06-2013),mehdizadeh (02-22-2013),rasty (02-17-2013),ton up (10-12-2013), محمود موسوی (02-17-2013)

  3. #2
    Array
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    محل سکونت
    تهران
    ماشین شما
    MAZDA
    نوشته ها
    283
    سپاس ها
    202
    سپاس شده 442 در 250 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد کمانی نمایش پست ها
    به نام خداوند بخشنده مهربان


    تا کنون بسیاری از دوستان در کلاسها ودر جاهای دیگر این سوال را دارند که کوئل سر شمع ها بهترند یا نه ؟
    پاسخ اینجانب ،این است مزایا ومعایبی دارد ولی کلا می توان گفت بهتر است .حال به توضیح این مورد می پردازیم :
    ابتدا بایست دید کوئل چیست ؟
    کوئل در معنی به سیم پیچی با هسته القائی گفته میشود ،ولی در مورد خودرو انحصارا منظور نوعی از سیم پیچ افزاینده است که ولتاژ استاندارد خودرو را به ولتاژبسیار بالا البته از نوع DC یا مستقیم تبدیل می کند .
    ولتاژذکرشده در موتورها وخودرو های مختلف وبسته به نیازخودرو وهمچنین اهماژ (wires) وایر ها و اهماژ Spark plugin (شمع ها) می تواند از 3.000 تا 25.000 ولت دی - سی باشد .
    درخودرو های جدید،با توجه به حذف دلکو ،کوئل ها به صورت مستقیم وظیفه انتقال برق به شمع ها را به عهده دارند .این مورد باعث می شود، دسته سیمی که برای مدیریت احتراق به موتور کشیده میشود بسیار کم حجم باشد . حال انکه در کوئل دوبل ، همزمان دو سیلندر جرقه دارند که یکی مفید و یکی غیر مفید می باشد ،از این توضیح بر می آید که می توان در وایر چینی تغییراتی ایجاد کرد ودو سیلندری که همزمان جرقه دارند را با هم جابه جا کرد .
    اما در مورد کوئل سر شمع مسائل متفاوت است ،بدین صورت که هر سیلندر برای خود دارای که نیروگاه الکتریکی می باشد ،وچنان چه یکی از کوئل ها دچار آسیب شود ،باز هم پیشرانه قادر به ادامه کار در شرایط اضطراری می باشد،این در حالی است در کوئل دوبل خرابی در کل مجموعه اتفاق می افتد .
    مورد دیگر،در مورد کوئل سر شمع ها این است ،که چون مستقیم به شمع متصل می شود،پس عملا به اتاق احتراق ودر نتیجه حرارت بالا بسیار نزدیک اند که باعث دفورم شدن و کاهش عمر مفید آنها می شود .

    اطلاعات کامل در مورد سیستم ،سوخت پاش ،انواع ،نوع عملکرد ، مزایا و معایب و انواع سنسور ،گراف گرفتن روی دستگاه و . . . . جزئیات بسیاری دیگر را می توانید در دوره های انژکتور ومدیدریت پیشرانه (EMS) را گیرید .


    کلاس های جدید مهندس صفاریان
    مدرس : مهندس کمانی


    ممنون مهندس جان از اطلاعات مفیدتون.
    مدیر امور مالی و سرپرست سایت

  4. 6 کاربر از پست مفید محمود موسوی سپاس کرده اند .

    mehdizadeh (02-22-2013),r.zal (02-06-2014),rasty (02-17-2013),ton up (10-12-2013),محمد کمانی (02-17-2013),شاهزائی (03-22-2013)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربران خواننده این موضوع : 17

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
Powered by vBulletin® Version 4.1.9
Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
طراحی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
اکنون ساعت 23:40 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.